Grunnsyn.
00:53 | Author: Bien
Min erfaring som lærer i eget yrke er fra pedagogisk praksis i fjor, utprøving av oppgaver og pedagogisk praksis på ungdomsskoletrinnet ved Steinerskolen i år.
For meg blir dette studiet å basere teori på erfart kunnskap når det gjelder aktivitørfaget, mens det å være lærer blir mer å lese teori og senere tenke hvordan jeg ønsker å jobbe som lærer. Jeg baserer mitt menneskesyn, grunnsyn og læringssyn i forhold til mine erfaringer som lærer fra pedagogisk praksis, gjennom oppgaveløsninger på skolen, men mest ut fra min faglige aktivitørbakgrunn der jeg veileder brukere, og se det i forhold til teorien jeg har tilegnet meg gjennom studiet. Hvordan kan aktivitørens kunnskaper om aktiviteter overføres til skolesituasjonen? Mitt utgangspunkt for læring er et positivt menneskesyn der vi alle har et iboende ønske om aktivitet. Som lærer vil jeg derfor tenke at elever har et grunnleggende ønske om, og har evner til å lære i et livslang perspektiv. Mitt grunnsyn ligger derfor under det humanistiske.
This entry was posted on 00:53 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 kommentarer: